czwartek, 21 września 2017; w sklepie jest 4071 produktów
ZALOGUJ SIĘ ZAŁOŻ KONTO

Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy! 
Twój schowek jest pusty.
kategorie

Newsletter

Podaj e-mail, aby otrzymywać informacje o nowościach wydawniczych i promocjach zapisz się
Ocena finansowa kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych

dr hab. Grzegorz Michalski

Ocena finansowa kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych

symbol: PGK461
objętość: 150 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2008
ISBN: 83-74265-09-6
cena:
120,00 zł + 5% VAT
(brutto: 126,00 zł)
dostępna
dostępność:
publikacja w sprzedaży
wysyłamy w ciągu 24 h
sprawdź koszty dostawy
opis
By ocenić kontrahenta nie wystarczy własna intuicja!
Skorzystaj z podpowiedzi eksperta i zrób to profesjonalnie!


W jaki sposób ocenić firmę, z którą chcielibyśmy nawiązać bliższą współpracę? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby uniknąć błędów?
Prezentacja najbardziej przydatnych narzędzi, którymi można posłużyć się do oceny kontrahenta.

W pierwszej części autor omawia finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta. Celem tej części jest pokazanie głównych elementów pozwalających zrozumieć, dlaczego nasz kontrahent może się zachowywać w określony sposób i jak takie zachowanie kontrahenta interpretować oraz jakie znajdzie to odzwierciedlenie w informacjach, które od niego otrzymamy.

Druga część stanowi omówienie sprawozdań finansowych kontrahenta i podstawowych wniosków, jakie można próbować z nich uzyskać.

Trzecia część poświęcona jest analizie wskaźnikowej z uwzględnieniem tych wskaźników, które najczęściej mogą pomóc dokonać oceny kontrahenta. Ponieważ sama ocena wskaźnikowa to za mało, aby wnioskować, w czwartej i piątej części omówione są dwa przypadki kontrahentów (listę tę oczywiście można by rozszerzyć): odbiorców i dostawców.

Na końcu zamieszczony został dodatek w postaci podstaw matematyki finansowej wykorzystywanej w trakcie rozważań zawartych w poradniku. Są to przede wszystkim podstawowe wzory przydatne przy analizie wartości pieniądza w czasie oraz tablice finansowe.
 
spis treści
Wprowadzenie

1. Finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta
2. Sprawozdania finansowe kontrahenta
3. Analiza wskaźnikowa
4. Ocena kontrahenta – odbiorcy korzystającego z odroczenia płatności
5. Ocena kontrahenta – dostawcy

Dodatek
Zmienna wartość pieniądza w czasie

Literatura

o autorze
dr hab. Grzegorz Michalski

Adiunkt w Katedrze Zarządzania Finansami Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalista w zakresie finansów przedsiębiorstwa. Członek branżowych stowarzyszeń, m.in.: European Finance Association (EFA), American Finance Association (AFA), Polskiego Stowarzyszenia Finansów i Bankowości (PSFiB). Członek rady naukowej renomowanego czasopisma z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem: „Problems and Perspectives in Management (PPM)”. Autor i współautor licznych publikacji (min: Leksykon zarządzania finansami, Warszawa 2004; Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami, Warszawa 2004; Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Warszawa 2005; Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem, Warszawa 2005; Tajniki finansowego sukcesu dla mikrofirm, Warszawa 2007 itp.). Trener i konsultant współpracujący z najlepszymi firmami doradczo-szkoleniowymi.
NAJBLIŻSZA KSIĘGARNIA
zapisz się do newslettera
płatności obsługujepayu
ODDK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
ul. Obrońców Westerplatte 32A, 80-317 Gdańsk, tel./faks: (58) 554 29 17   ...więcej »
Opracowanie Prekursor