poniedziałek, 12 listopada 2018; w sklepie jest 4379 produktów
ZALOGUJ SIĘ ZAŁOŻ KONTO

Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy! 
Twój schowek jest pusty.
kategorie

Newsletter

Podaj e-mail, aby otrzymywać informacje o nowościach wydawniczych i promocjach zapisz się
Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)

Jolanta Oleńska

Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)

symbol: RFK824e
objętość: 92 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2012
ISBN: 978-83-7804-094-1
cena:
130,00 zł + 5% VAT
(brutto: 136,50 zł)
dostępna
dostępność:
publikacja w sprzedaży
wysyłamy w ciągu 24 h
sprawdź koszty dostawy
opis
Dokument, o który zawsze pytają instytucje uprawnione do badania prawidłowości wykorzystania funduszy unijnych!

Kierownik każdej jednostki realizującej projekty finansowane lub współfinansowane z europejskich funduszy unijnych jest zobowiązany do przestrzegania zasad kontroli finansowej i merytorycznej. Wymagania te nakłada na każdą jednostkę zarówno prawo bilansowe, jak też wytyczne instytucji wdrażających w oparciu o rozporządzenia Unii Europejskiej. Podstawowym instrumentem kontroli finansowej w jednostkach jest instrukcja obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów.

Książka zawiera zasady sporządzania, kontroli i obiegu dokumentów zarówno finansowo-księgowych, jak też merytorycznych oraz ich archiwizacji.
Nie jest to sformalizowany dokument sporządzany według ustalonego wzoru, ale akt wewnętrzny, opracowywany przez kierownika każdej jednostki i dostosowany do indywidualnych potrzeb firmy. Służy dokładnemu określeniu, co każda struktura, dział czy określony pracownik jednostki powinien zrobić w celu prawidłowego udokumentowania wszystkich operacji mających związek z realizacją zadań wynikających z zawartych umów.

Publikacja zawiera gotowy wzorzec zarządzenia wewnętrznego , który łatwo można dostosować do indywidualnych potrzeb firmy a dołączony suplement elektroniczny (dokumentacja w formie MS Word), daje możliwość bezpośredniej pracy na plikach, uzupełnienia o dane, zapis, wydruk itp.
 
recenzje
Recenzja do poprzedniego wydania:


KSIĄŻKA O:
zasadach sporządzania, kontroli i obiegu dokumentów zarówno finansowych, jak i merytorycznych i ich archiwizacji.

KSIĄŻKA DLA: osób prowadzących kontrole finansowe w zakresie dokumentowania realizacji unijnych projektów.

DLACZEGO WARTO JĄ MIEĆ: Państwa członkowskie UE ponoszą odpowiedzialność za realizację zadań w zakresie kontroli i audytu prawidłowego wykorzystania środków z europejskich funduszy strukturalnych. Do zadań tych należy przede wszystkim ustanowienie reguł związanych z zarządzaniem i kontrolą realizacji wykorzystywania środków pochodzących z UE. Aby zrealizować to zadanie, duże podmioty gospodarcze powołują w swoje strukturze wydzieloną komórkę zarządzania wewnętrznego, w której pracują fachowcy z tej dziedziny. Natomiast małe i średnie podmioty, które zatrudniają niewielką liczbę pracowników, nie muszą powoływać specjalnej jednostki.
Mogą realizować to zadanie poprzez wprowadzenie prostszego instrumentu kontroli, jaki stanowi instrukcja obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów. Obowiązku posiadania takiego dokumentu nie nakładają co prawda żadne przepisy prawa, jednak jego wprowadzenie jest wskazane w przypadku korzystania z dofinansowania unijnego. Instrukcja jest dokumentem, o który pyta niemal każdy inspektor prowadzący kontrolę prawidłowości wykorzystania funduszy unijnych.
W prezentowanej publikacji autorka wyczerpująco opisuje elementy instrukcji obiegu dokumentów, formy i przykłady sporządzania takiej instrukcji, sposoby archiwizowania dokumentów. Bardzo pomocny jest rozdział, w którym czytelnicy znajdą przykłady opracowania zakładowej instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów.
„Gazeta Prawna”, 28 lipca 2008 r.
o autorze
Jolanta Oleńska

Ekspert, doradca i konsultant w zakresie ewidencji księgowej, sprawozdawczości i rozliczania projektów finansowanych ze środków unijnych.
Brała udział w pracach Zespołu Naprawczego IW EQUAL w zakresie uproszczeń związanych z rozliczaniem i dokumentowaniem działań w projektach. Brała udział w pracach Komisji Sejmowej Przyjazne Państwo. Prowadzi doradztwo w zakresie organizacji księgowości w projektach IG. Prowadzi szkolenia z księgowości i rozliczania projektów finansowanych ze środków europejskich.
Autorka licznych artykułów związanych z problematyką podatkową i księgową.
Wieloletni pracownik Fundacji Fundusz Współpracy, będącej jedyną z pierwszych organizacji pośredniczącej w przekazywaniu środków pomocowych. Od 1993 roku zajmuje się rozliczaniem, kontrolą i ewidencją księgową środków finansowych pochodzących ze źródeł Unii Europejskiej, Senatu Stanów Zjednoczonych, rządu Szwajcarii a także polskich środków publicznych będących w dyspozycji Urzędów miast i PFRON. Prowadziła liczne kontrole finansowe z ramienia jednostek udzielających dotacji (PARP, UKIE, MRR) jak też jednostek będących odbiorcami tychże dotacji.
NAJBLIŻSZA KSIĘGARNIA
zapisz się do newslettera
płatności obsługujepayu
ODDK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
ul. Obrońców Westerplatte 32A, 80-317 Gdańsk, tel./faks: (58) 554 29 17   ...więcej »
Opracowanie Prekursor